Adam Durčák
Potřebujete poradit? Zavolejte Adamovi
596 810 697 (Po–Pá 8–20, So–Ne 8–12)
100% diskrétně

Zapojte se do našeho věrnostního programu a získejte slevy a výhody!

0
Košík
Váš košík zatím neobsahuje žádné vzrušení.

Není to škoda? Pokud potřebujete poradit, využijte naši poradnu nebo nám rovnou zavolejte na 596 810 697.

Cena dopravy
IN TIME - kurýr
79 Kč
Česká pošta - Balík do ruky
89 Kč
PPL - kurýr
89 Kč
Zásilkovna - osobní odběr
49 Kč
Osobní odběr Prodejna Havířov
Zdarma

Doprava zdarma při nákupu nad 1 400 Kč.

Menu
Play! zóna Magazín Ostatní Kegelovy cviky – kvalitnější sex i orgasmus

Magazín - Ostatní

Kegelovy cviky – kvalitnější sex i orgasmus

Ostatní Ostatní

Ženy z Indie, Afriky a dálného východu si po celé generace předávají sladká tajemství intenzivních orgasmů, které umějí vyvolat silnými sexuálními svaly. Západní svět až v roce 1948 díky americkému gynekologovi Arnoldu Kegelovi zjistil, že svaly pánevního dna u žen je možné cíleně trénovat a posilovat. Tím zlepšit sexuální prožívání a zvýšit své vnímání orgasmu. Také pomohou snadněji dosáhnout jak klasického, tak i mnohočetného orgasmu. Jsou také pomocí při problémech s močovou inkontinencí.

Orgasmus a fyzická kondice

Při sportu nebo při práci jsou důležité určité svalové partie, aby došlo k optimálnímu výsledku. Podobně ovlivňují sexuální prožitek svaly v blízkosti pohlavních orgánů. Existuje mezi tím přímá úměra. Čím pevnější a pružnější jsou svaly pánevního dna, tím kvalitnější je sex a orgasmus. Jak toho dosáhnout? Nejdůležitější je chtít a nezůstat pouze u toho, vždyť je to dobré.

Co ovlivňuje stav svalů pánevního dna?

Svaly pánevního dna by měly být pevné a pružné. Ale tak jako ostatní svaly i ony mají tendenci ochabovat. Příčin může být několik:

  • snížené namáhání a používání příslušných svalů
  • porody
  • nadváha
  • operace, úrazy
  • nepřiměřená námaha (sport, práce)
  • nezdravé vyprazdňování (při močení i při stolici)
  • dlouhé sexuální pauzy
  • stres
  • nemoci, stáří
  • jiné faktory

Každopádně stav svalů pánevního dna můžeme úsilím ovlivnit a alespoň částečně zvýšit jejich dřívější tonus (napětí). Pomůckou k posílení pánevního dna může být sestava „Kegelových cviků“. 

Co jsou Kegelovy cviky?

Jde o soubor cviků, kterým lze posilovat svaly pánevního dna (svaly v oblasti pochvy, konečníku a močové trubice) a tím ovlivnit funkce urogenitálního traktu. Tento soubor cviků pro veřejnost uvedl v roce 1948 gynekolog Arnold Kegel, po němž byly pojmenovány. Jeho snahou bylo pomoci ženám po porodu, které trpěly snížením napětí dělohy v důsledku ochabnutí příslušných svalů. Postupem času se tyto cviky osvědčili i při řešení jiných problémů, které jsou s touto oblastí spojeny.

Co tedy mohou Kegelovy cviky ovlivnit? 

  • nechtěný únik moči (například při smíchu, zakašlání, úleku apod.)
  • udržení či vyprázdnění stolice
  • správné uložení a postavení orgánů malé pánve (dělohy aj.)
  • snadnější průběh porodu
  • kvalitu sexu
  • schopnost mnohočetného orgasmu

Z předešlého lze usuzovat, že Kegelovy cviky jsou užitečné pro většinu lidí, ženského i mužského pohlaví. Kegelovy cviky pro muže fungují obdobně jako ty pro ženy. 


Co v oblasti sexu mohou ovlivnit Kegelovy cviky?

Při praktikování sexu je u muže důležitá erekce a schopnost ejakulovat. Pro ženu je podstatné smršťování a následné uvolňování vaginálního svalstva a schopnost lubrikace (zvlhčení sliznice). Na prožívání vzájemného sexu se podílí i schopnost muže oddálit ejakulaci a umění ženy obepnout a sevřít mužův penis. To vše může ovlivnit posilování příslušných svalů podle cviků A. Kegela. Pevné a pružné svalstvo výrazně umocňuje u mužů i u žen vyvrcholení, tedy orgasmus. 

Cviky pro zpevnění svalů pánevního dna mohou ovlivnit sex!

Kegelovy cviky pro muže:

  • pevnější erekci
  • schopnost ejakulace i její oddálení
  • intenzivnější a silnější prožitek u orgasmu

Kegelovy cviky pro ženy:

  • schopnost rytmických stahů vagíny
  • umění sevřít mužův penis
  • lepší zvlhčení sliznice
  • intenzivnější prožitek u orgasmu, mnohočetné orgasmy

Které svaly se při Kegelových cvicích posilují?

Při cvičení Kegelových cviků se především posilují svaly pánevního dna

  • Zdvihač konečníku
  • Kostrčový sval

Zdvihač konečníku se upíná na stydkou kost a konečník. Pomáhá k sevření močové trubice a to především v situacích, kdy je nitrobřišní tlak vyšší. To se v praxi děje například při zvedání těžších břemen, smíchu, kýchnutí, kašlání apod. Část zdvihače konečníku v těchto případech pomáhá utěsnit hrdlo močového měchýře. Pokud je však tento sval ochablý a oslabený, může docházet k úniku moči. V sexu se to může projevit neschopností aktivních stahů vagíny. Kromě těchto dvou svalů se posilují i jiné okolní svaly.

Kdy a kde je vhodné Kegelovy cviky cvičit?

Tento soubor jednoduchých cviků lze cvičit prakticky kdykoliv a kdekoliv. Není zapotřebí ani žádné speciální prostředí, nářadí či cokoliv jiného. Na cvičící osobě není vidět, že provádí Kegelovy cviky, proto je možné je provádět i venku nebo ve společnosti lidí. Naopak, jsou vhodným vyplněním tzv. mrtvého času, například:  

  • Při čekání ve frontě
  • Než přijde obsluha v restauraci
  • Na zastávce autobusu
  • Při jízdě v dopravním prostředku
  • Při jednotvárné práci

Příkladů by se našlo mnohem víc. Nejlépe je však cviky provádět doma, v klidu s plnou soustředěností. Nutné je to hlavně na začátku, než dotyčná/ý získá určitou praxi. Provádět Kegelovy cviky se nedoporučuje s plným močovým měchýřem

Jak probíhá Kegelovo cvičení?

Na úplném začátku je třeba se pořádně seznámit s tím, o jaké svaly jde. I Kegelovy cviky se totiž mohou dělat nesprávně. Tedy tak, že se zapojí špatné svaly. Většinou jde o stehenní nebo hýžďové svaly. Nic hrozného by se sice nestalo, ale nepřineslo by to kýžený výsledek. Kegelovy cviky můžeme procvičovat přímo při močení nebo samostatně. Posilování je vlastně rytmické zatínání svalstva, podobně jako při  přerušení močení a následné uvolňování.

K nácviku se doporučují čtyři fáze:

  1. Vizualizace. Pozorování zevního genitálu v zrcátku a jeho kontrola při svalových stazích.
  2. Relaxace. Pohodlný leh na zádech, uvolnění pánevního dna.
  3. Izolace. Samotný nácvik stahů a odlišení a oddělení stahů konečníku a vagíny (u žen). Lze nacvičit i při močení. Proud moči se přeruší a ty svaly, které se při tom stáhnou, jsou ty pravé. Pokud je to možné, tak se doporučuje ženám zasunout dva prsty do vaginy (mírně od sebe), při správném stahu se prsty přiblíží k sobě. Pro nácvik je možné si představit vaginu jako výtah, který jede pomalu vzhůru, tam se zastaví a pak sjíždí zase dolů.
  4. Posilování. Při samotném posilování se stah musí udržet několik sekund (s praxí se doba prodlužuje) a počet opakování by měl být 100–200 za den. Pokud je to namáhavé nebo časově náročné, může se cvičení rozdělit a provádět ho několikrát za den.Začínat doporučujeme v sériích po 20–30 opakováních.

Po čase, když je cvičení dokonale natrénováno, může se provádět v jakékoliv pozici (vsedě, ve stoje, v kleče) a kdekoliv a kdykoliv během dne. Cvičení se dá různě obměňovat a střídat. Například pomalé stahy s výdrží s rychlými a intenzivními. Je dobré si udělat sestavu cviků, kde je určitý počet pomalých a rychlých proložen relaxací (uvolněním). Také polohy při cvičení se mohou střídat. Každopádně po celou dobu cvičení je vhodné pravidelně dýchat. Výsledky by se při poctivém a pravidelném cvičení měly dostavit asi za dva až tři měsíce.  

Velmi účinným cvikem pro trénování svalů pánevního dna je orgasmus. Při něm se všechny důležité svaly silně a rytmicky stahují a jsou to vlastně ty nejpříjemnější Kegelovy cviky vůbec. Takže jeden orgasmus denně a máte vystaráno. :) 


Pomůcky pro Kegelovy cviky – vaginální činka, venušiny kuličky, vibrátor  

Vaginální činka Tulipán

Speciální pomůckou na posilování svalů pánevního dna je vaginální činka. Je to vlastně ocelové závažíčko potažené kvalitním klinickým silikonem. Má ergonomický tvar – dobře se zavádí. K lepší manipulaci slouží pružné poutko. Rozdíl mezi činkou a venušinými kuličkami je v konstrukci. Klasické venušiny kuličky jsou duté s malým závažím uvnitř, které se při pohybu hýbe a dráždí ženu. Oproti tomu Vaginální činka má výrazně vyšší hmotnost, uvnitř není dutá a slouží hlavně k posílení pánevního dna. Můžete si vybrat, zda chcete lehčí činku pro začátečnice (55g) nebo těžší činku pro pokročilé cvičenky (140g).   

Pro zpevnění svalstva pánevního dna také dobře poslouží Venušiny kuličky. Tím, že je žena při běžných činnostech (chůze, vaření, ale i sledování TV) během dne nosí, nevědomky zapojuje a posiluje příslušné svaly.

Pro aktivní cvičení zkuste zavést venušiny kuličky do pochvy, sevřít co nejsilněji a pomalu se je snažit vytáhnout. To opakujte 10×. Můžete do toho zapojit i partnera, který může navíc třeba stimulovat klitoris. Je to zábava. :)

Kovové kuličky Heavy Metal

Pro intenzivní cvičení jsou vhodné kovové kuličky na šňůrce. Ve stoje s roztaženýma nohama se je žena snaží udržet ve vagině – buďto jednu nebo obě dvě kuličky. Skutečnou výzvou je udržet kuličky uvnitř vaginy při sportu (běh, dřepy…).

Také vibrátor může pomoci s posilováním svalů pánevního dna. Ideální je použít vibrátor menšího průměru, který je při stahu obepnut vaginálními svaly. Při masturbaci žena sama nebo s partnerem sexuálními svaly svírá vibrátor tak silně, jak je jí to příjemné a tím procvičuje svaly pánevního dna i posiluje schopnost dosáhnutí orgasmu.

Závěr

Soustava Kegelových cviků je vhodná pro každého. Cvičení je jednoduché a prospěšné. Posílí svaly pánevního dna, které mají na starosti nejen vylučování a jeho zadržení, ale i intenzitu sexuálních prožitků. Každému se rozhodně vyplatí si Kegelovy cviky osvojit a zahrnout je do svého každodenního života.


Inspirujte se: